Abecedarul unei diete sanatoase

Categories Diet&Nutrition, HealthPosted on

Te-ai întrebat vreodată ce vor să spună de fapt toți termenii aceia complicați pe care îi întâlnești în multitudinea de tipuri de diete pe care te-ai gândit să le încerci? Aproape că îți vine să te tragi de păr singură de frustrare, în special când ți se spun să faci lucruri fără să îți fie explicat de ce este nevoie de ele. Știind că diferența dintre o dietă proastă și una cu rezultate constă în înțelegerea acesteia, ți-am pregătit un vocabular care să-ți fie ghid în jungla de termeni necunoscuți care însoțesc dietele tale.

Antioxidanți. Sunt substanțele , molecule din corp care dăunează celulelor, ceea ce contribuie la apariția ridurilor, cancerului, problemelor cu inima și multe alte boli.

Colesterol rău sau lipoproteine cu denstitate redusă.  Este un tip de colesterol care nu este produs de ficat și prin urmare, este dăunător pentru corpul nostru. Când prea multă lipoproteină cu densitate redusă circulă prin vasele de sânge, se poate acumula în artere, iar asta conduce la formarea de cheaguri, boli de inimă, atac de inimă, atac cerebral.

Indicele de masă corporală. Este un mod de a-ți calcula masa corporală, care compară greutatea cu înălțimea prin împărțirea greutății tale (măsurată în kg) la pătratul înălțimii tale (măsurată în m). Un IMC sub 18,5 înseamnă subponderabilitate, între 18,5 și 25 este greutatea normală a corpului, iar de la 25 până la 30 este supraponderabilitatea.

 Caloria este o unitate de energie. Când mâncarea este metabolizată, cantități de energii variate, exprimate în calorii, sunt eliberate. Caloriile care nu sunt arse prin activitatea fizică se transofrmă în grăsime, ca o sursă de energie de rezervă.

Carbohidrați. Găsiți în mâncare, carbohidrații sunt principala sursă de energie a corpului, oferind câte 4 calorii de energie per gram. Aceștia includ zahărul, denumit și carbohidrați simpli, amidonul și fibrele, care sunt denumite carbohidrați complecși.

Dieta de detoxificare. Scopul ei este să elimine toxinele din corpul tău și să promoveze pierderea din greutate.

Piramida mâncărurilor. Este un grafic folosit ca un ghid pentru o dietă sănătoasă. Baza piramidei conțin calorii scăzute, mâncăruri cu volum care se mănâncă frecvent, iar vârful piramidei conține calorii riddicate, adică mâncăruri cu volum scăzut, pe care să le servești rar.

Metabolism. Metabolismul este un nume dat tuturor proceselor care se petrec în interiorul corpului nostru. Creșterea ratei metabolismului va arde mai multe calorii de energie.

Proteine. La fel, sunt una dintre principalele surse de energie pe care corpul nostru le utilizează, fiecare gram de proteină conținând 4 calorii de energie. Proteinele construiesc corpul nostru, inclusiv oasele, mușchii și pielea, iar sursele de proteine se găsesc în carne, fasole, legume și nuci. Proteinele sunt digerate încet, așa că oferă energie pe termen lung.

dieta sanatoasa

Grăsimi saturate. Sunt un tip de grăsime care se găsesc în mare parte în produse din carne, dar și în produse animale, cum ar fi untul, brânza, smântâna sau laptele. Cu toate acestea, grăsimile saturate se pot găsi și în produse vegetale, cum ar fi untul de arahide sau uleiul de cocos.

Lasă un răspuns