Beneficiile exerciutului fizic pentru sanatatea mintala

Categories Fitness, HealthPosted on
beneficiile exercitiului fizic

Stiti deja ca exercitiul fizic este bun pentru corpul dvs. Dar stiati ca este eficient si in abordarea depresiei, anxietatii, stresului si multe altele?

Care sunt beneficiile exercitiului fizic pentru sanatatea mintala?
Exercitiul fizic nu se refera doar la capacitatea aeroba si dimensiunea musculara. Sigur, exercitiile fizice va pot imbunatati sanatatea fizica si fizicul, va pot imbunatati viata sexuala. Dar nu asta motiveaza majoritatea oamenilor sa ramana activi.

Oamenii care fac miscare regulat tind sa faca acest lucru, deoarece le ofera un sentiment enorm de bunastare. Se simt mai energici pe tot parcursul zilei, dorm mai bine noaptea, au amintiri mai clare si se simt mai relaxati si mai pozitivi fata de ei insisi si de viata lor. De asemenea, este un medicament puternic pentru multe provocari comune ale sanatatii mintale.

Exercitiul fizic regulat poate avea un impact profund pozitiv asupra depresiei, anxietatii, ADHD si multe altele. De asemenea, amelioreaza stresul, imbunatateste memoria, va ajuta sa dormiti mai bine si va creste starea de spirit generala. Si nu trebuie sa fii un fanatic pentru fitness pentru a obtine beneficiile. Cercetarile indica faptul ca cantitatile modeste de exercitii fizice pot face diferenta. Indiferent de varsta sau nivelul de fitness, puteti invata sa folositi exercitiile fizice ca un instrument puternic pentru a va simti mai bine.

Exercitiul fizic si depresia
Studiile arata ca exercitiile fizice pot trata depresia usoara pana la moderata la fel de eficient ca medicamentele antidepresive, dar fara efecte secundare, desigur. Ca un exemplu, un studiu recent realizat de Scoala de Sanatate Publica Harvard TH Chan a constatat ca alergarea timp de 15 minute pe zi sau mersul timp de o ora reduce riscul de depresie majora cu 26%. Pe langa ameliorarea simptomelor depresiei, cercetarile arata, de asemenea, ca mentinerea unui program de exercitii fizice va poate preveni recidiva.

Exercitiul fizic este un luptator puternic impotriva depresiei din mai multe motive. Cel mai important, promoveaza tot felul de modificari ale creierului, inclusiv cresterea neuronala, inflamatie redusa si noi modele de activitate care promoveaza sentimente de calmitate si bunastare. De asemenea, elibereaza endorfine, substante chimice puternice in creierul dvs. care va energizeaza spiritele si va fac sa va simtiti bine. In cele din urma, exercitiile fizice pot servi si ca o distragere, permitandu-va sa gasiti un timp linistit pentru a iesi din ciclul gandurilor negative care alimenteaza depresia.

Exercitiul fizic si anxietatea
Exercitiul este un tratament natural si eficient anti-anxietate. Amelioreaza tensiunea si stresul, creste energia fizica si mentala si imbunatateste starea de bine prin eliberarea de endorfine.

Incercati sa observati senzatia picioarelor care ating pamantul, de exemplu, sau ritmul respiratiei, sau senzatia vantului pe piele. Adaugand acest element de mindfulness – concentrandu-va cu adevarat pe corpul dvs. si cum se simte in timp ce faceti miscare – nu numai ca va veti imbunatati mai repede starea fizica, dar, de asemenea, veti putea intrerupe fluxul de griji constante care va trec prin cap.

Exercitiul fizic si stresul

exercitiul fizic si stresul

Ati observat vreodata cum se simte corpul cand va aflati sub stres? Muschii dvs. pot fi incordati, in special la nivelul fetei, gatului si umerilor, lasandu-va dureri de spate sau de gat sau dureri de cap. S-ar putea sa simtiti o strangere in piept, un puls care bate sau crampe musculare. De asemenea, puteti intampina probleme precum insomnie, arsuri de stomac, dureri de stomac, diaree sau urinare frecventa. Ingrijorarea si disconfortul tuturor acestor simptome fizice pot conduce la randul lor la chiar mai mult stres, creand un ciclu vicios intre mintea si corpul tau.

Exercitiul fizic este un mod eficient de a rupe acest ciclu. Pe langa faptul ca elibereaza endorfine in creier, activitatea fizica ajuta la relaxarea muschilor si la ameliorarea tensiunii din corp. Deoarece corpul si mintea sunt atat de strans legate, atunci cand corpul tau se simte mai bine, la fel si mintea ta.

Exercitiul fizic si ADHD
Miscarea in mod regulat este una dintre cele mai simple si eficiente modalitati de a reduce simptomele ADHD si de a imbunatati concentratia, motivatia, memoria si starea de spirit. Activitatea fizica sporeste imediat nivelul creierului de dopamina, norepinefrina si serotonina – toate acestea afectand atentia si concentratia. In acest fel, exercitiile fizice functioneaza la fel ca medicamentele ADHD, cum ar fi Ritalin si Adderall.

Exercitiul fizic si PTSD si traume
Dovezile sugereaza ca, concentrandu-va cu adevarat asupra corpului dvs. puteti ajuta de fapt sistemul nervos sa se ,,dezlege” si sa incepeti sa iesiti din raspunsul la stres de imobilizare care caracterizeaza PTSD sau traumele. In loc sa lasi mintea sa rataceasca, acorda o atentie deosebita senzatiilor fizice din articulatiile si muschii tai, chiar si partile interioare pe masura ce corpul tau se misca. Exercitiile care implica miscare si care cupleaza atat bratele cat si picioarele – cum ar fi mersul (in special in nisip), alergarea, inotul, antrenamentul cu greutati sau dansul – sunt unele dintre cele mai bune alegeri.

De asemenea, s-a demonstrat ca activitatile in aer liber, cum ar fi drumetiile, navigatia, ciclism montan, alpinism, rafting si schi (coborare si fond) au redus simptomele PTSD.

Lasă un răspuns