Cauze ale pierderii părului – Și ce puteți face in legatura cu asta

Categories HairPosted on
cauze ale caderii parului

Ce provoaca caderea parului?
Este adevărat că bărbații au mai multe șanse să-și piardă părul decât femeile, dar subțierea și pierderea părului afectează de fapt ambele sexe – și nu este mai mult sau mai puțin demoralizant pentru niciunul dintre ele. Dar iată un lucru: nu există niciun motiv în spatele căderii părului – cauzele pot varia de la cele simple și temporare (ca o deficiență de vitamine) la cele mai complexe, precum o stare de sănătate de bază.

Din fericire, există, de asemenea, multe modalități de a trata pierderea părului atât la femei, cât și la bărbați. Iată câteva motive comune pentru care s-ar putea să vedeți mai puțin păr pe cap – și ce puteți face in legatura asta.

Esti insarcinata
Sarcina este un exemplu de tip de stres fizic care poate provoca caderea parului (asta si hormoni). Căderea părului legată de sarcină este văzută mai frecvent după ce copilul dumneavoastră a fost născut decât în ​​realitate în timpul sarcinii. „Nașterea este destul de traumatică”, spune dr. Glashofer.
Dacă observați căderea părului după sarcină, asigurați-vă că părul dvs. va crește înapoi în câteva luni. „Este un lucru normal și se va rezolva”, spune Dr. Glashofer.

Excesul de suplimente care conțin vitamina A sau medicamentele pot declanșa pierderea părului, potrivit Academiei Americane de Dermatologie. Doar FYI: Valoarea este de 5.000 de unități internaționale (UI) pe zi pentru adulți și copii cu vârsta peste 4 ani; suplimentele pot conține 2.500 – 10.000 UI. Deci, mai mult decât atât, și ai putea risca să se piardă unele fire.
Vestea bună: aceasta este și o cauză reversibilă a căderii părului și, odată ce excesul de vitamina A este oprit, părul ar trebui să înceapă să crească normal din nou.

Nu consumi suficiente proteine
Consumați multe proteine ​​consumând carne și ouă, dar puteți obține proteine ​​și într-o serie de alte alimente, toate fără carne. Urmăriți acest videoclip pentru câteva surse surprinzătoare de proteine.

Mamei tale i-a cazut parului
„Dacă provii dintr-o familie în care femeile au început să aibă pierderi de păr la o anumită vârstă, atunci s-ar putea să fii mai predispus la asta”, spune dr. Glashofer. Spre deosebire de bărbați, femeile nu tind să aibă o linie de păr în retragere, în schimb partea lor se poate lărgi și poate avea o subțiere vizibilă a părului. Aceasta este, de asemenea, cunoscută sub numele de chelie de model feminin.

Femeile pot beneficia de minoxidil (Rogaine) pentru a ajuta la creșterea părului sau, cel puțin, la menținerea părului pe care îl aveți, spune Dr. Glashofer. Rogaina este disponibilă fără prescriptie și este aprobată pentru femeile cu acest tip de cădere a părului.

Hormonii tai se schimba
La fel cum modificările hormonale ale sarcinii pot provoca căderea părului, la fel pot schimba sau opri pilulele anticonceptionale. Acest lucru poate provoca, de asemenea, efluvium telogen și poate fi mai probabil dacă aveți un istoric familial de cădere a părului. Schimbarea echilibrului hormonal care apare la menopauză poate avea, de asemenea, același rezultat. „Androgenii (hormonul masculin) receptorii de pe scalp devin activati”, explica Mark Hammonds, MD, dermatolog cu Scott & White Clinic din Round Rock, Texas. „Foliculii de păr se vor miniatura și apoi vei începe să pierzi mai mult păr.”

Ce trebuie să faceți: Dacă un nou Rx este o problemă, reveniți sau discutați cu medicul dumneavoastră despre alte tipuri de control al nașterii. Oprirea contraceptivelor orale poate provoca uneori și pierderea părului, dar acest lucru este temporar, spune dr. Hammonds.

Ai hipotiroidism
Tiroida – o glandă mică în gât – are un impact imens asupra corpului tău. Produce hormon tiroidian (TH), care este responsabil pentru păstrarea metabolismului, a bătăilor inimii, a temperaturii, stării de spirit și multe altele. O nu produce suficient TH și asta poate provoca o serie de probleme de sănătate. Urmăriți videoclipul pentru semnele de avertizare.

Deficit de vitamina B
Vitamina B12 ajută organismul să producă ADN și celule roșii din sânge, susține sistemul imunitar și încurajează funcția nervoasă sănătoasă. Urmărește videoclipul pentru a afla care sunt alimentele bogate în acest nutrient esențial.

Lasă un răspuns